Sprawdź, komu zlecić pozycjonowanie stron.
Znamy trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się najczęściej:
– miasto (przykładowo “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Śródmieście”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób przebywających w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy firma ma mały budżet na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi rodzaj pozycjonowania to solidne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest również to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara,
– smartfon LG G6 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Ojca czy Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej trzeba zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść witryny.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]