Szukasz szczegółowych wiadomości o aktualnej ofercie PBN? Dobrze trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
By konsument odkrył twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe rzetelne i użyteczne dla klienta artykuły. Ale nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – przydatne jako komponent szerszej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są przeważnie stosowane jako element rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Jak zastosować PBN? Rekomendujemy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP
PBNy idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa oraz adres e-mail bądź telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, wpis w internetowym rejestrze biznesowym albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, warte uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z doradztwem finansowym, zdrowiem i aktualnymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO