Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

SEO audyt - kliknij tutaj po więcej informacji o tej usłudze.

Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem rozmaitych aspektów, np. organizacyjnych i finansowych, jak również ocena perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak metadane, szybkość wczytywania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele innych aspektów. Poza samym wyliczeniem uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone również wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, użyteczności, treści na stronie, jak również prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby odnalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najważniejsze – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.

Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?

W sieci znajduje się sporo stron oraz narzędzi, za pomocą których można ekspresowo i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Wady? Długo by wyliczać. Wersje testowe bądź też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już wykażą pewne błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Sporo błędów (np. w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać zazwyczaj od kilkunastu dni do blisko 30 dni. Termin na przekazanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go zrealizuje. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich istotnych błędów ukrytych w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie typu Shoper czy Magento bądź na ogólnodostępnym szablonie, to rzeczy do poprawy może być cała masa. Jeśli witryna powoli się wczytuje, a na ważne dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Audyt SEO – co ujawni, jeśli będzie zrealizowany starannie

Dokładnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć szereg błędów witryny, m.in:

  • wolne ładowanie się strony w wersji desktopowej i mobilnej,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu strony,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]