Popularne przysłowie mówi, iż czasem obraz znaczy więcej niż tysiące słów. Znajduje ono potwierdzenie też w reklamie, która od lat stosuje wizualne środki przekazu. Z początku były to zaledwie statyczne obrazy, jednakże razem z postępem techniki i wzrostem dostępu do kina, a potem telewizji i internetu, powoli wyparły je filmy. Współcześnie klipy są jednym z trzonów małych i dużych kampanii – bez względu na to, czy chodzi o budowanie wizerunki marki, reklamę jakiegoś produktu czy też akcje społeczne. Tak rozległe wykorzystanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim na skutek różnorodności ich form, wśród których łatwo można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej strategii reklamowej.
Produkcja filmów – jak reklamują się firmy i podmioty publiczne?
Najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, które mogą okazać się przydatne przy promowaniu firmy są spoty reklamowe. Doskonale znamy je z TV, jednakże ostatnio istotnym sposobem ich prezentowania jest również internet – często natrafiamy na nie na portalach informacyjnych albo YouTube, oprócz tego powszechnym zabiegiem jest nadawanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Trzeba napomknąć też o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią taktyki budowania korzystnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych oraz pracowników. Istotnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – między innymi te zajmujące się promowaniem miast lub regionów, organizacji charytatywnych czy fundacji. To środek nadający się wspaniale do ukazania zaawansowania różnego typu inwestycji (np. budowy dróg czy fabryk), piękna konkretnego miejsca bądź szczegółów działaniach mających za zadanie wsparcie potrzebujących. Analogicznym typem są filmy eventowe, będące rodzajem reportażu z rozlicznych wydarzeń.
Realizację filmów promocyjnych powierz profesjonalnej ekipie
Aby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła planowane efekty, powinny one wyróżniać się najwyższą jakością. W związku z tym produkcję filmów warto zlecić sprawdzonej, profesjonalnej firmie. Poziom usług świadczonych przez konkretne studio przybliży nam jego portfolio. ważne jest także to, jakiego ekwipunku ono używa. Chodzi między innymi o drony pozwalające na realizację fascynujących ujęć z powietrza, właściwie niezbędnych w dzisiejszych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.